Сторінки

Проект "Українське подвір'я"

 

Управління освіти Чернівецької міської ради

Чернівецький міський палац дітей та юнацтва

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Проект

«Українське подвір’я»

 виконавці проекту:

гуртківці Центру творчих професій

 

 

Чернівці, 2013-2014 н. р.


Проект

 «Українське подвіря»

У 2013 році був запропонований проект середньої тривалості «Українське подвір’я».

На Україні здавна були розвинені різні ремесла та промисли: гончарство, ткацтво, вишивка, декоративний розпис, писанкарство, ковальство тощо. Діапазон сучасних ремесел і промислів значно звузився, але ті їхні види, що збереглися до сьогодні, розвиваються як важливі складові декоративно-прикладного мистецтва, що задовольняють здебільшого художні запити населення.          

Кожна нація, кожен народ має свої звичаї, що виробилися впродовж багатьох століть і освячені віками. Звичаї народу – це ті прикмети, по яких розпізнається народ не тільки в сучасному, а і в його історичному минулому. Не дали забутися цим традиціям гуртківці Центу Творчих Професій, які опановують народні ремесла в гуртках: «Художня кераміка», «Умілі руки», «Юний художник», «Рукоділля», «Творча майстерня Дивосвіт», «Художній дизайн», «Веселкова палітра». Відділ працює над проблемою відродження українських традицій. Кожен керівник у своєму гуртку подає дітям навчальну інформацію про традиції свого народу, національні костюми, прикраси, посуд, інтер’єр та екстер’єр української хати, народні розписи, знайомить з літературою та практичним виготовленням  за напрямами та програмами гуртків.

 

Паспорт проекту

Назва проекту:  «Українське подвір’я».

Керівники проекту: керівники гуртків «Художня кераміка», «Умілі руки», «Юний художник», «Рукоділля», «Творча майстерня «Дивосвіт», «Веселкова палітра».

Консультант: Даниляк Ж.В., керівник-методист.

Напрям: народознавчий.

Учасники проекту: вихованці гуртків «Художня кераміка», «Умілі руки», «Юний художник», «Рукоділля», «Творча майстерня «Дивосвіт».

Тип проекту: змішаний (дослідницький, інформаційний, творчий).

За кількістю учасників: колективні.

За тривалістю: середньої тривалості.

За формою: дослідницька робота, виставка.

Вік учнів, на який розрахований проект: середній шкільний вік.

Замовники проекту: адміністрація МПДЮ.

Термін виконання: 16.09.13 – 15.05.15.

Очікувані результати проекту: оформлення папки проекту, виставка практичного втілення проекту. Реалізація проекту дає змогу виявити творчих, талановитих дітей, відродити давні ремесла та ознайомитись з традиціями свого народу, зберігати унікальні надбання декоративно – ужиткового та образотворчого мистецтва.

 

Мета та головні завдання проекту:

·      Зацікавити учнів займатися пошуково-краєзнавчою роботою;

·      Формувати в учнів навички пошуково-дослідницької роботи;

·      Залучати учнів до вивчення традицій своїх предків;

·      Віднайти й дослідити традиції побудови та оформлення українського житла;

·      Сприяти розвитку потреби в учнів жити в цивілізованому суспільстві, зберігаючи уявлення про історичний розвиток та традиції краю;

 

Мета проекту реалізується через систему завдань:

-                створення умов до творчості;

-                взаємодія різних напрямів декоративно – ужиткового, образотворчого мистецтв під час сумісної роботи над проектом;

-                розширити спектр дитячих інтересів та захоплень;

-                глибше ознайомитись з традиціями українського народу.

 

Етапи  реалізації проекту:

1.            Організаційний.

-                створення робочої групи: керівник-методист, керівники гуртків, гуртківці;

-                проведення обговорень на художньо-методичних радах для визначення теми та напрямів проекту, участі у виставках з проектом тощо;

-                залучення до оформлення виставок вихованців ЦТП.

-                організація виставок та конкурсів дитячих робіт.

2.            Підготовчий.

-                теоретично підготувати учасників проекту, стимулювати їх до дослідницько-пошукової роботи;

-                зацікавити учнів майбутнім проектом;

-                створення дослідницько-пошукової групи;

-                залучення до проекту батьків;

-                організаційне засідання – визначення мети, проблем, шляхів їх розв’язання, часу здійснення проекту, потрібних ресурсів, планування роботи.

3.    Збір потрібної інформації.

-      збір відомої інформації про традиції будування та оформлення українського житла (теоретичні відомості, фото);

-      збір інформації про житло буковинців;

-      навчання й набуття учасниками дослідницько-пошукової групи досвіду активної пошукової діяльності;

-      визначення місць, де можна зібрати інформацію;

4.    Визначення напрямів діяльності.

-       узагальнити зібраний матеріал;

-       систематизувати  отриману інформацію;

-       визначити ефективні шляхи розв’язання проблем;

-       спланувати діяльність;

-       спрогнозувати результати роботи;

-       розподілити завдання між учасниками групи;

-       визначити термін реалізації окремих завдань проекту.

5.    Діяльнісний.

-      Реалізація узгодженого плану дій, заходів, розроблених на четвертому етапі.

Алгоритм діяльності:

·      сприяння у зборі інформації та надання допомоги учасникам дослідницько-пошукової групи;

·      відвідування народознавчих музеїв Буковини;

·      запис зібраної інформації.

 

 

6.    Презентаційний.

-      систематизація, узагальнення й оформлення результатів виконання проекту – створення папки та макета проекту;

-      представлення матеріалів дослідницько-пошукової групи на педраді, виставках, батьківських зборах;

-      публікація в міській газеті;

-      оцінювання результатів проекту відповідно до поставлених завдань;

-      узагальнення отриманого досвіду, визначення сильних і слабких сторін роботи;

-      визначення можливостей подальшого розвитку проекту «Українське подвір’я».

 

Під час реалізації проекту вихованці:

·       отримають знання та навички пошуково-дослідницької роботи;

·      усвідомлять важливість збереження традицій оформлення житла українців;

·      отримають досвід спілкування з різними людьми;

·      відвідають народознавчі музеї;

·      аналізуватимуть, зіставлятимуть факти, докази, знаходитимуть правильні рішення.

 

Методи реалізації:

·      дослідницько-пошукова робота;

·      спостереження;

·      групова співпраця;

·      практична робота.

План дій щодо реалізації проекту

(перший етап 2013-2014 навчальний рік)

Вид діяльності

Очікуваний результат

Відповідальні

Терміни

 

Художня рада

Створення робочої групи з педагогів Центру творчих професій, проведення обговорень для визначення теми та напрямів проекту, участі у виставках з проектом тощо.

Даниляк Ж.В., керівник-методист, керівники гуртків Центру творчих професій

18.09.2013

Формування творчих груп: «Художня кераміка», «Умілі руки», «Юний худож-ник», «Рукоділля», «Творча майстерня «Дивосвіт», «Плетені барви».

 

Сформовано групи вихованців за планом роботи проекту.

Керівники гуртків Центру творчих професій

18.09.2013- 20.09.2013

Збір, систематизація та аналіз інформації і матеріалів до теми проекту (пошук в Інтернеті та народо-знавчій літературі, відвідування бібліо-теки, Чернівецького художнього музею, Обласного краєзнав-чого музею, Черні-вецького обласного музею народної архі-тектури та побуту тощо).

Зібрано теоретичну та наочну інформацію до даного проекту

Гуртківці та керівники гуртків

23.09.2013-29.11.2013

Відкритий урок на тему «Витинанки – вид народного мистецтва»

Виконання фіранки-витинанки на вікно хати

Тимчук О.В., керівник гуртка «Умілі руки», Ількова Ольга, «Умілі руки»

25.09.2013

Відкритий урок на тему «Буковинський рушничок»

Виконання рушника для проекту

Даниляк Ж.В.

09.10.2013

Написання пошукових робіт за обраними напрямами проекту

·          «Українське народне житло» - Мацкуляк Катерина, «Умілі руки»;

·          «Символіка народного розпису» Глинська Ганна, «Юний художник»;

·          «Буковинське житло з Чернівецького обласного музею народної архітектури та побуту» - Ількова Ольга, «Юний художник»;

·          «Житло, домашнє господарство та побут українців» - Попович Ольга, «Юний художник»;

·          «Карпатський ліжник» - Шкіль Анастасія, «Плетені барви»;

·          «Ляльки-мотанки» - Точенюк Олена, «Творча майстерня «Дивосвіт»;

·          «Образно-символічне значення рушника» - Аніпко Ліза, «Рукоділля»;

·          «Українські орнаменти» - Гуменюк Микола, «Художня кераміка»;

Керівники гуртків

02.12.2013-

27.12.2013

Виготовлення макету українського подвір’я

·          Розпис хати – Глинська Ганна, «Юний художник»;

·          Фіранка-витинанка – Ількова Ольга, «Умілі руки»;

·          Ліжник - Шкіль Анастасія, «Плетені барви»;

·          Курчата - колективна робота гуртка «Плетені барви»;

·          Квіти – колективна робота гуртка «Плетені барви»;

·          Дерева - колективна робота гуртка «Творча майстерня «Дивосвіт»;

·          Ляльки-мотанки - Точенюк Олена, «Творча майстерня «Дивосвіт»;

·          Рушник - Молотюженко Віра, «Рукоділля»;

·          Гончарні вироби з буковинським орнаментом – колективна робота гуртка «Художня кераміка»;

·          Дерева з бісеру - колективна робота гуртка «Рукоділля».

Керівники гуртків

02.01.2014-

10.03.2014

Методична рада

Обговорення оформлення та захисту першого етапу проекту

Даниляк Ж.В., керівник-методист, керівники гуртків Центру творчих професій

11.03.2014

Методична рада

Вирішили продовжити проект на наступний навчальний рік.

керівники гуртків Центру творчих професій

11.03.2014

Педагогічна рада

Захист першого етапу проекту

керівник-методист Даниляк Ж.В.

17.06.2014

 

 

Реалізації проекту «Українське подвір’я».

 






План дій щодо реалізації проекту

(другий етап 2014-2015 навчальний рік)

Вид діяльності

Очікуваний результат

Відповідальні

Терміни

 

Художня рада

Затвердження  робочої групи з педагогів Центру творчих професій, проведення обговорень для визначення напрямів роботи другого етапу проекту, участі у виставках з проектом тощо.

Даниляк Ж.В., керівник-методист, керівники гуртків Центру творчих професій

17.09.2014

Формування творчих груп: «Художня кераміка», «Умілі руки», «Юний худож-ник», «Рукоділля», «Творча майстерня «Дивосвіт», «Плетені барви».

 

Сформовано групи вихованців за планом роботи проекту.

Керівники гуртків Центру творчих професій

17.09.2014- 19.09.2014

Збір, систематизація та аналіз інформації і матеріалів до теми проекту на другий етап (пошук в Інтернеті та народо-знавчій літературі, відвідування бібліо-теки, Чернівецького художнього музею, Обласного краєзнав-чого музею, Черні-вецького обласного музею народної архі-тектури та побуту тощо).

Зібрано теоретичну та наочну інформацію до даного проекту

Гуртківці та керівники гуртків

22.09.2014-29.11.2014

Написання пошукових робіт за обраними напрямами проекту

·          «Український традиційний транспорт» - Глинська Ганна, «Умілі руки»;

·           «Вівці мої вівці» - Шкіль Анастасія, «Плетені барви»;

·          «Український віночок» - Точенюк Олена, «Творча майстерня «Дивосвіт»;

·          «Український національний костюм» - Молотюженко Віра, «Рукоділля»;

·          «Українська піч» - Гуменюк Микола, «Художня кераміка»;

Керівники гуртків

02.12.2014-

26.12.2014

Виготовлення макету українського подвір’я

·          Коник гривастий – Глинська Ганна, «Умілі руки»;

·          Віз  – Глинська Ганна, «Умілі руки»;

·          Вівці - Шкіль Анастасія, «Плетені барви»;

·          Віночок - Точенюк Олена, «Творча майстерня «Дивосвіт»;

·          Український костюм  - Молотюженко Віра, «Рукоділля»;

·          Українська піч – колективна робота гуртка «Художня кераміка».

Керівники гуртків

02.01.2014-

10.03.2014

Методична рада

Обговорення оформлення та захисту другого етапу проекту

Даниляк Ж.В., керівник-методист, керівники гуртків Центру творчих професій

11.03.2015

Педагогічна рада

Захист другого етапу проекту

керівник-методист Даниляк Ж.В.

11.06.2015

Реалізації другого етапу проекту «Українське подвір’я».

1.            Створено робочу групу з педагогів Центру творчих професій, проведено обговорення для визначення теми та напрямів проекту, участі у виставках з проектом тощо.

2.            Формування творчих груп: «Художня кераміка», «Умілі руки», «Юний художник», «Рукоділля», «Творча майстерня «Дивосвіт», «Плетені барви». Сформовано групи вихованців за планом роботи проекту.

3.            Збір, систематизація та аналіз інформації і матеріалів до теми проекту (пошук в Інтернеті та народознавчій літературі, відвідування бібліотеки, Чернівецького художнього музею, Чернівецький обласного краєзнавчого музею, Чернівецького обласного музею народної архітектури та побуту, Чернівецького музею буковинської діаспори тощо).


  

4.            Написання пошукових робіт за обраними напрямами проекту.

5.                      Доповнення макету українського подвір’я:

·           Віз  – Глинська Ганна, гурток «Умілі руки»


·           Коник гривастий  – Глинська Ганна, гурток «Умілі руки»


·      Вівці - Шкіль Анастасія, гурток  «Плетені барви»


 

·      Вінок – Точенюк Олена, гурток «Творча майстерня «Дивосвіт»


 

 

 

·      Український костюм - колективна робота гуртка «Рукоділля».

 

                         

 

 

6.                      Оформлення та захист другого етапу проекту




Немає коментарів:

Дописати коментар

Заняття "Виготовлення рамки на ікону"

  Тема : « Виготовлення рамки на ікону ». Мета : навчальна : вдосконалення вмінь та навичок роботи з декоративним папером; навчання послід...